Kekkurintieltä n. 2 km kohdalla siityminen pellolle, suoraan yli mennessä ojia ja mahdollinen polku hävöksissä. Ehkä kannattaa kiertää vasemman laidan kautta. Patastenmääen tiilikoulun kiertävä polku on hieman haastava, paljon kiviä ja juurakoita. Monipuolinen lenkki, hyvin monenlaista maastoa.
Toista kertaa samalla reitillä. Kiva reitti pienempiä ja isompia polkuja pitkin. Metsässä risteilee paljon polkuja, joille poikkeamalla saa reittiin vaihtelua.
Kiitos hauskasta reitistä! Enimmäkseen aika helppoa maastoa, mutta muutama vähän haastavampikin paikka reitillä. Rautanen pohjoispuolen hakkuuaukea (ennen Myllykosken) oli ainakin näin keskikesällä aika umpeen kasvanut eikä kovin helposti maastossa nähtävissä. Pitkähihainen varustus myös suotava koska muuten on kädet naarmuilla. Ehkä itse muuttaisin reittiä jatkossa niin että nelostien ylitys tehtäisiin k-raudan kohdalta niin ei tarvitse hyppiä maantieaifan yli.
Käyty ajamassa 14.7.2023. Vastapäivään ajaessa ensimmäisellä puoliskolla ajattelin että gravel-pyörä olisi ollut oikea valinta mutta sitten reitti muuttuikin ihan oikeaksi maastopyöräilyksi eli latupohja-osio olikin vain alkulämmittely. Yksi kunnollinen nousu ja sen jälkeen pääsi nauttimaan enimmäkseen alamäkeen viettävästä single- ja doubletrack -baanasta. Loppupuolisko oli todella hauskaa rallatusta!
Vaikka olen harrastanut vuosia maastopyöräilyä, niin tämä oli kyllä minulle liian haastava. Paljon erittäin kivisiä nousuja kallioiden päälle, johon moat taitoni eivät riittäneet, vaan kirosin ja ähelsin kymmenissä kohdissa kun jouduin taluttamaan pyörää kallioiden päälle.
Aikaa sähkömaasturilla meni 3h 35min
Sähkö maasturilla 2h 15min.
Todella vaihtelevaa. Aluksi ja järvien/lampien rannoilla hyvin kapeaa ja mutkaista polkua jossa hieman juuria haittana. Keskiosassa 8km pelkkää metsäautotietä, mutta loppuosassa oikein mukavaa heinäistä tie/polkua. Jouduin vain n 4 lyhyttä kohtaa taluttamaan
Alueella on paljon risteäviä polkuja, joten tämä jälki tuli toteutettua soveltaen. Metsäpolut oli helppoja. Kalliobaanat kivoja. Rantaosuudet kauniita. Yleensäkin vähän korkeuseroja. Lisätwistin saa, kun tutustuu Hankon historiaan. (Tulliniemen luonnonsuojelualueella oli selkeästi pyöräily kielletty!)
Tämä reitti on vaellusreittinä tunnettu Hetta-Pallas, mutta se jo löytyy palvelusta ilman tuota Hetan päässä olevaa kiertoa. Kiinnitin kuitenkin huomiota, että tämä olisi maantieksi merkitty. Näin ei ole ja reitti on pääosin vaikeampaa maastoa. Sisältää erittäin rankkoja nousuja, jossa pyörää on kannettava ylös ja kivikkoisia alamäkiä. Pyöräiltävissä pätkä kuitenkin on, mutta tämä kannattaisi poistaa palvelusta, kun se jo löytyy täältä. Lisäksi suosittelen polkemaan sen Pallakselta Hettaan, jolloin reitistä on suurempi osa ajettavissa kuin Hetasta Pallakselle.
Tämä oli hieno reitti ja tuo Ohtakari upeana kruunasi kaiken!
Miksi soratiellä ajettava reitti on mtb kategoriassa?
Miksi soratiellä ajettava reitti on mtb kategoriassa?
Viipuksen leirintäalueen omistaja toivoo ettei alueen läpi ajettaisi, vaan ajettaisiin "ylätietä" pitkin.
Reitti menee parin pihan läpi vähän turhan läheltä, Iso-särkijärven laitaa menevää polkua oli suljettu lippusiimoin.
Metsäkorven asuntoalueelle on vuoden 2021 jälkeen rakennettu taloja, joten asuntoalueen läpi ei enää pääse.
Vaanilan kartanon yksityisalueella on läpikulkukielto. Reitti kulkee kartanon aidatun sonnien laidunalueen läpi ja portteja ei saa avata.
Kekkurintieltä n. 2 km kohdalla siityminen pellolle, suoraan yli mennessä ojia ja mahdollinen polku hävöksissä. Ehkä kannattaa kiertää vasemman laidan kautta. Patastenmääen tiilikoulun kiertävä polku on hieman haastava, paljon kiviä ja juurakoita. Monipuolinen lenkki, hyvin monenlaista maastoa.
Petikko/Koivurinne oli ihan puskittunutta / polkua ei käytössä enää. Kannattaa kiertää.
Reitti kulkee pitkälti metsäautotietä pitkin. Erittäin helppo ajettava, ei vaadi pyörällä erityisiä maasto ominaisuuksia.
Toista kertaa samalla reitillä. Kiva reitti pienempiä ja isompia polkuja pitkin. Metsässä risteilee paljon polkuja, joille poikkeamalla saa reittiin vaihtelua.
Hyviä lyhyehköjä kalliopätkiä ja polkua, mutta melko paljon siirtymää asfaltilla ja pitkospuilla.
Kiitos hauskasta reitistä! Enimmäkseen aika helppoa maastoa, mutta muutama vähän haastavampikin paikka reitillä. Rautanen pohjoispuolen hakkuuaukea (ennen Myllykosken) oli ainakin näin keskikesällä aika umpeen kasvanut eikä kovin helposti maastossa nähtävissä. Pitkähihainen varustus myös suotava koska muuten on kädet naarmuilla. Ehkä itse muuttaisin reittiä jatkossa niin että nelostien ylitys tehtäisiin k-raudan kohdalta niin ei tarvitse hyppiä maantieaifan yli.
Käyty ajamassa 14.7.2023. Vastapäivään ajaessa ensimmäisellä puoliskolla ajattelin että gravel-pyörä olisi ollut oikea valinta mutta sitten reitti muuttuikin ihan oikeaksi maastopyöräilyksi eli latupohja-osio olikin vain alkulämmittely. Yksi kunnollinen nousu ja sen jälkeen pääsi nauttimaan enimmäkseen alamäkeen viettävästä single- ja doubletrack -baanasta. Loppupuolisko oli todella hauskaa rallatusta!
Olisi ihan suositeltava tapa kirjoittaa tekemästään reitistä jonkinlainen kuvaus. Minkälaista maastoa, onko märkiä paikkoja, kuinka paljon tietä ym.
Vaikka olen harrastanut vuosia maastopyöräilyä, niin tämä oli kyllä minulle liian haastava. Paljon erittäin kivisiä nousuja kallioiden päälle, johon moat taitoni eivät riittäneet, vaan kirosin ja ähelsin kymmenissä kohdissa kun jouduin taluttamaan pyörää kallioiden päälle. Aikaa sähkömaasturilla meni 3h 35min
Sähkö maasturilla 2h 15min. Todella vaihtelevaa. Aluksi ja järvien/lampien rannoilla hyvin kapeaa ja mutkaista polkua jossa hieman juuria haittana. Keskiosassa 8km pelkkää metsäautotietä, mutta loppuosassa oikein mukavaa heinäistä tie/polkua. Jouduin vain n 4 lyhyttä kohtaa taluttamaan
Alueella on paljon risteäviä polkuja, joten tämä jälki tuli toteutettua soveltaen. Metsäpolut oli helppoja. Kalliobaanat kivoja. Rantaosuudet kauniita. Yleensäkin vähän korkeuseroja. Lisätwistin saa, kun tutustuu Hankon historiaan. (Tulliniemen luonnonsuojelualueella oli selkeästi pyöräily kielletty!)
Tykkäsin kovasti. Pienipiirteistä polkua, neulaspolkua ja kalliobaanaa. En ajanut ihan samaa jälkeä, mutta melkein. Tänne voisi tulla toistekin.
Tämä reitti on vaellusreittinä tunnettu Hetta-Pallas, mutta se jo löytyy palvelusta ilman tuota Hetan päässä olevaa kiertoa. Kiinnitin kuitenkin huomiota, että tämä olisi maantieksi merkitty. Näin ei ole ja reitti on pääosin vaikeampaa maastoa. Sisältää erittäin rankkoja nousuja, jossa pyörää on kannettava ylös ja kivikkoisia alamäkiä. Pyöräiltävissä pätkä kuitenkin on, mutta tämä kannattaisi poistaa palvelusta, kun se jo löytyy täältä. Lisäksi suosittelen polkemaan sen Pallakselta Hettaan, jolloin reitistä on suurempi osa ajettavissa kuin Hetasta Pallakselle.