Loma-Kolin vaarat

MTB Pituus 16,7 km; nousua 341 m; paikkakunnat: Lieksa
Tämän reitin lähellä on rajoitettuja alueita, joissa pyöräily voi olla kiellettyä. Tarkemmat tiedot

Info

Lisätty
Course Updated At

Kuvaus

Reitti alkaa Käränkälammen rannalta ensin helppoa polkua, pururataa ja metsäautotietä kulkien. Varsinainen polkuosuus alkaa valaistun ladun pohjaa seuraillen. Noin parin kilometrin jälkeen polulta käännytään oikealle ensimmäisestä selkeästä risteyksestä.

Latupohjapolkujen jälkeen seuraa muutaman kilometrin tiesiirtymä Käränkävaaran polun alkuun. Polku lähtee tieltä vasemmalle. Lähtö on melko vaikea huomata, jos oikealle lähtee latupohja, olet ajanut liian pitkälle. Käränkävaaran huipulle täytyy normaalien kuolevaisten tunkata.

Käränkävaaran jälkeen tulet tielle, käänny vasemmalle ja heti oikealle metsäautotielle. Pienen ylämäen jälkeen tulet rinteisiin. Halutessasi voi kiivetä huipulle tai lähteä suoraan alas. Varovasti rinteessä!

Rinteiden jälkeen laskettelualueen poikki suoraan tietä pitkin polun alkuun. Osuuden jälkeen reitti kääntyy hiekkakuopalta jyrkästi oikealle ja palaa kangasmetsä-polkua takaisin rinteille. Lopuksi vielä rinteiden poikki latupolulle, josta käännytään lyhyen ajon jälkeen vasemmalle polulle ja lähtöpisteeseen.

Kommentit

Jasulainen
Käränkävaaran huipulta on puut jo raivattu, mutta Rintasenvaaran ylempi polku (kuvassa vasemmanpuoleinen) on edelleen pilalla.
Roope Tervo
Käränkävaaran huipulla ja Rintasenvaaran "ylemmän" polun varrella on niin paljon tykkylumen kaatamia puita, ettei näitä pätkiä voi käytännössä tällä hetkellä ajaa. Katso "Loma-Kolin kierros" (https://jalki.fi/routes/1977-loma_kolin_kierros-gpx) vaihtoehtoisena reittinä

Toiminnot

Nämä toiminnon ovat käytössä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille: