Kakslauttanen - Rönkönvaara - valaistu latu - Kakslauttanen

MTB Pituus 9,04 km; nousua 102 m; paikkakunnat: Inari, Sodankylä
Tämän reitin lähellä on rajoitettuja alueita, joissa pyöräily voi olla kiellettyä. Tarkemmat tiedot

Info

Lisätty
Course Updated At

Kuvaus

HUOM! Alkuperäinen reitti-info 90-luvun alusta! Lähdemme tällä kertaa Kakslauttasesta. Ylitämme tien ja pääsemme valaistulle ladulle, jota pitkin aja 200 metriä. Mäen päällä käänny jyrkästi vasempaan pienelle polulle. Polku kulkee sähkölinjan alla, ja on vaihteleva mutta ei vaikea. Älä kuitenkaan lisää vauhtia liikaa, sillä polku on täynnä kiviä ja juurakoita. Aja kilometrin verran eteenpäin ja tulet poroportille. Ylitä portti ja muista myös sulkea se. Seuraava osuus on pehmeämpi, sillä polun pohja on hiekkaa. Jatka sitä noin 150 metriä. Vasemmalla näkyy Matin kota, matkamuistomyymälä. Jatka polkua sähkölinjan alla noin 700 metriä. Nelostie on nyt ihan lähellä. Edessäsi näkyy jyrkkä alamäki. Laske se varovasti, ja muista siirtää lantiota taaksepäin. Alhaalla on pehmeähkö suoalue. Kävele sen poikki noin 50 metriä, ja edessäsi kohoaa jyrkkä ylämäki. Työnnä pyöräsi ylös, noin 100 metriä. Jos haluat, voit kokeilla ajamista, mutta mäki on todella jyrkkä! Mäen päällä tulet metsäautotielle.. Jatka sitä oikealle noin 800 metriä, ja sitten sen vasenta haaraa. Kohta näet vasemmalla puolella kauniin pienen lammen. Jatka tien oikeata haaraa, ja seuraavassa tienhaa- rassa valitse jälleen oikea haara. Polku pienenee, kulkee metsässä, tekee pitkän upean nousun, ja laskee 1,5 kilometrin jälkeen valaistulle ladulle. Käänny oikealle ja aja valaistua latua pitkin 500 metriä poroportille asti. Käänny portilla oikealle, ja laskettele polkua alas Kakslauttaseen saakka.

Kommentit

Ei vielä yhtään kommenttia

Toiminnot

Nämä toiminnon ovat käytössä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille: