Kakslauttanen - Nälkäselkä - Iso Vuomaselkä - Nälkäselkä - Kakslauttanen

MTB Pituus 23,2 km; nousua 229 m; paikkakunnat: Sodankylä
Tämän reitin lähellä on rajoitettuja alueita, joissa pyöräily voi olla kiellettyä. Tarkemmat tiedot

Info

Lisätty
Course Updated At

Kuvaus

Kultaojan ylitys Kakslauttasenjängän ja Nälkäselän välillä on vähän arvoitus. Välillä ei ole karttaan piirrettyä polkua. HUOM! Alkuperäinen reitti-info 90-luvun alusta! Kakslauttasen hotellista aja Nelostietä Rovaniemen suuntaan noin 600 metriä. Pysäköintialueen kohdalla käänny vasempaan metsäautotielle. Jatka metsäautotien vasenta haaraa noin 500 metria, ja olet Kakslauttasen mökkien keskellä. Käänny vasemmalle, ylitä puro, aja 200 m ja käänny oikealle. Edessäsi on Kopsusjärven tie, joka on aika leveä ja erittäin mukava ajaa. Jatka 4,5 km ja saavut Urho Kekkosen puiston puomille. Jatka puomilta oikealle (reitti 8 jatkuu suoraan). Aja 350 metriä ja ylitä pieni puro - mieluummin taluttaen pyörää, sillä puut ovat liukkaita. Puron jälkeen edessäsi on lyhyt, mutta aika jyrkkä ylämäki. Mäen jälkeen alkaa hieman kivikkoinen osuus, josta kyllä selviää suhtautumalla rauhallisesti. Matka jatkuu leveää polkua Nelostielle (puomilta Nelostielle matkaa 4,5 km). Ylitä Nelostie ja seuraa ison tien oikeata haaraa. Kun tie päättyy, jatka suoraan maastopyöräily- opastein merkittyä reittiä. Laske alamäkeä ojalle asti. Ylitä oja, jatka vähän matkaa ylöspäin, kunnes saavut uudelleen metsäautotielle. Olet nyt kullankaivajien valtausalueella. Jatka polkua seuraten ensin sen vasenta haaraa ja sitten valitse kaksi kertaa oikea haara. Nouse Nälkäselän päälle ja edessäsi on pitkä alamäki, Sillan jälkeen, jatka vielä 800 metriä ja käänny vasemmalle. Jatka 2 kilometriä suoraan ja saavut Kakslauttaseen. Tämä reitti on helppo, mutta maasto on rasitukseltaan varmasti riitävän haastava.

Kommentit

Ei vielä yhtään kommenttia

Toiminnot

Nämä toiminnon ovat käytössä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille: