Kiilopää - valaistu latu - Hangasoja - Ahopää - Kiilopää

MTB Pituus 14 km; nousua 201 m; paikkakunnat: Inari, Sodankylä
Tämän reitin lähellä on rajoitettuja alueita, joissa pyöräily voi olla kiellettyä. Tarkemmat tiedot

Info

Lisätty
Course Updated At

Kuvaus

HUOM! Alkuperäinen reitti-info 90-luvun alusta! Aja Kiilopään päärakennuksen ovelta tietä pitkin noin 300 metriä. Mäen päällä käänny oikealle metsäautotielle, jota pitkin aja 200 metriä Juuri ennen hiihtolatua käänny jyrkästi vasempaan pienelle polulle. Nyt olet poronpolulla sähkölinjan alla. Jatka matkaa, kunnes kohtaat Kiilopään tien mäen alaosassa. Käänny oikealle ja jatka n. 200 metriä mäen notkelmaan asti. Käänny vasempaan ja palaa takaisin sähkölinjalla kulkevalle polulle. Aja kolmen pienen risteyksen ohitse ja käänny neljännestä oikealle. Aja 200 metriä ylöspäin ja käänny uudestaan oikealle. Jatka valaistua latua noin 500 metriä. Ylitä Kiilopäälle johtava tie, jatka noin 500 metriä ja saavut poroportille. Poroportilta Hangasojaan on noin 5 kilometriä. Reitti on nurmikkoa, jota pitkin on helppo ja mukava ajaa. Voit vaikka harjoitella vaihteiden vaihtamista ja opetella pyörän käyttöä. Kun tulet Hangasojalle, käänny ensin vasempaan Laanilan suuntaan, aja 100 metriä, käänny oikeaan polulle, joka johtaa takaisin Kiilopäälle. Maasto- pyöräreitti kulkee noin 100 metriä hiihtouran vasemmalla puolella, siis ylempänä. Kohta näet edessäsi tuntureita. Kun polku päättyy, aja vasemmalle, talviselle hiihtouralle. Älä yritä jatkaa kävelyreittiä, sillä se on niin kivikkoinen, ettet pääse polkemalla Ahopään päälle. Seuraa talvista hiihtouraa, jonka keskellä erottuu pieni polku. Edessäsi on kova nousu, mutta todennäköisesti jaksat kyllä polkea mäen päälle. Tai sitten ota se tavoitteeksesi! Kun olet mäen päällä, pysähdy hetkeksi ja nauti maisemasta. Sinulla on aikaa -Kiilopää ei ole enää kaukana. Edessäsi on enää alamäki.

Kommentit

Ei vielä yhtään kommenttia

Toiminnot

Nämä toiminnon ovat käytössä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille: