Loma-Kolin kierros

MTB Pituus 17 km; nousua 266 m; paikkakunnat: Lieksa
Tämän reitin lähellä on rajoitettuja alueita, joissa pyöräily voi olla kiellettyä. Tarkemmat tiedot

Info

Lisätty
Course Updated At

Kuvaus

Vaihtoehtoinen reitti "Loma-Kolin vaaroille", jonka varrella on tällä hetkellä paljon tykkylumen kaatamaa metsää.

Reitti alkaa mukavalla single trackillä, joka johtaa Loma-Kolin entisille rinteille. Rinteiden läpi pääsee helppoa hiekkatietä, joka jatkuu suoraan polkuna metsään. Hetken päästä polku kääntyy risteyksestä oikealle ja taasen kahdesta seuraavastakin risteyksestä oikealle. Näin polku tekee lenkin takaisin rinteille, joiden läpi pääsee taas samaa hiekkatietä.

Hiekkatien toisesta päästä alkaa hikinen kiipeäminen rinnettä ylös. Puolesta välistä rinnettä lähtee tie vasemmalle, jonka päästä ennen isoa tietä kääntyy polku vasemmalle. Alamäen jälkeen päädyt pururadalle, jota käännytään oikealle.

Pururataa seurataan hetken matkaa (tien yli), kunnes vasemmalle lähtee nurminen metsäautotie vasemmalle. Tätä kautta pääsee mökkitielle, jota ajetaan kunnes pururata risteää taas tien kanssa. Tästä eteenpäin seurataan valaistun ladun pohjaa, kunnes oikealle kääntyy toinen latupohja. Käytännössä molemmat latupohjat ovat single trackiä, jota on latupohjaksi yllättävän hyvä ajaa.

Latupohjapolkujen jälkeen seuraa muutaman kilometrin tiesiirtymä hiekkakuopalle asti, josta ajetaan kangasmetsä-polkua takaisin.

Kommentit

Ei vielä yhtään kommenttia

Toiminnot

Nämä toiminnon ovat käytössä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille: